Otobüse tek başıma binme korkumu nasıl yenebilirim?

0 oy
399 göst.
önce Diğer kategorisinde (103 puan) tarafından

Kızlar iki kızım var üç hamileyim evime yakın hastane 4 sezeryan olacağı için riskli diyo şehir Hastanesi'ne yönlendiriyor eşim ise gidiyor hiç izni yok hastane bana uzak otobusle gitmem gerekiyo bn hayatımda hiç otobüse tek binmedim komik gelebilir bunun için cahil gözüyle bakiyolar özguvenim var ama tek binme korkum var bunu asabilirmiyim önerileriniz neler annem bacım bana uzaklar tek başıma nasıl gidebilirim yakınlara tek gidiyorum yayan ama otobüse binemuyorum bekarken sıkı ailede büyüdüm bakala bile göndermezlerdi o yüzden hiç tek gitmedim biryere yanlis inerim korkusu var ne yapsam nasıl asabilirim önerileriniz nelerdir

14 Cevaplar

+4 oy
önce (9,188 puan) tarafından

Ya Allah bismillah diyerek binecen indiğin zaman enaa bumuydu diyecen😅 durağa gelmeden düğmeye basacan otobüs durunca inicen bişey yok kız 

önce (103 puan) tarafından

Hahaha kız ne güzel annlattin öyle hiç denemedim ya stres yapıyorum nasıl edecek Allah başka dert vermesin bana 😁😁

-Reklam-
0 oy
önce (14,550 puan) tarafından

in yanlış yerde ne olacak ki

artık kaybolmak zor, açarsın google haritaları yönünü bulursun.

yanlış yerse bindiysen tekrar binersin. yeterki 1 kere bin, sonrası gelir zaten

önce (103 puan) tarafından

Doğru canm alışırım zmaanla inslaah 

0 oy
önce (104 puan) tarafından

İnsan mecbur kalınca herşeyi yapıyor.

önce (103 puan) tarafından

Aynen canm alisacam bende 

önce (104 puan) tarafından

Alışırsın bı kere yapsan devamı gelir artık.saglikla al kucağına bebeğini canım.

önce (103 puan) tarafından

Sağol canm benm insalah

0 oy
önce (3,096 puan) tarafından

Tek sıkıntın yanlış inerim korkusu mu? 

Bir de bayıl istersen 😅ayy biz bile acaba doğru otobüse bindim mi, acaba ordan geçiyor mu acaba ineceğim yeri karıştırır mıyım diye illaki stres yaşamışızdır. Otobüse tek başına binemıyorsun çünkü bu konuda özgüvenin yok. Korkulacak bir şey değil başarıoamayacak bir şey değil. Bismillah deyip binecen 🙂2

önce (103 puan) tarafından

Aynen öyle canm özgüven değil aslında ya tek başıma yakınındaki heryere gidiyorum ama otobüse tek binmedim yanlış inerim binerim paniklerim korkum var hemen panikleyen biriyim alışacağım deneyeceğim 

0 oy
önce (160 puan) tarafından

evlendıgımden berı minibüse bınmedım şuan banada tuhaf geldı 😂😂 bekarken babam yurt dısında calısıyordu mecburı ev ihtiyacları hep bendeydi alışveriş yaptıgım yerle bızım oranın otobus durakları cok uzak ve ben o posetlerle halk otobuslerıne bınemezdım ya ınerken dokulur toplayamazsam herkes bakar diye o posetlerı canım cıkana kadar duraga gotururdum 😁😁 ama korkucak bırsey yok 1 kere bınersen hep bınmek ıstersın 

önce (160 puan) tarafından

hatırladıgım kadarıyla ön 2 koltuklar gebeler ve yaslılar ıcın oluyordu 

öyle tabı senın ıhtıyacın olsa kımse olmaz ama onlar cagırsa hıc dusunmeden gıdersın 2 gundur kızım hasta halaları ne aradı ne sordu nasıl oldu dıye sözde cok sevıyorlar.. 

önce (103 puan) tarafından

Anladım canm bende öğreneceğim kimseye muhtaç olmucagim muhtaç olmak berbat birşey zaten bn geçen sene bebeğimi kaybetim ozamandada kaynanamgil yardım etmedi evde günler ve bayılarak iki çocuğuma baktım gelmediler aramızda 15 dakikalık yol olan görümcem gidiyodu oda doğum yapmıştı ama bana gelmiyodu şimdi bebeğim doğuncada mutlulugumda hepsi gelir giderler insan oğlu böyle canm bn sasirmiyorum hepsi işlerine geldiği gibi

önce (160 puan) tarafından

başın sağolsun evlat acısı cok zordur sımdı hasta olmasına bıle içim yanıyor senı dusunemıyorum bıle 🥺 sankı böyle bı post hatırlıyorum senmıydın tam çıkaramadım ama 

önce (103 puan) tarafından

Evet bendim büyük ihtimal ile geçen sene açmıştım evladımı kaybetim diye defalarca yine açtım içimdeki çocuk isteğini atamıyorum diye rabbim nasip etti çok sukur

önce (103 puan) tarafından

İki kızım var üçüncü kızımı kaybetim karnımdaki de erkek az bana dua et sağlıkla kucağıma alayım bu acı çok zor kabuslar görerek uyanıyorum sürekli 

0 oy
önce (1,913 puan) tarafından

Ben bilmediğim bir yere giderken haritalara gideceğim yeri yazıyorun yol tarifini otobüsr göre seçip onun dediği otobüse biniyorum haritalar zaten geçilem durakları gösteriyor sana som durağa geldiğim zaman iniyorum. Bilmemek ayıp değil ama öğrenmemek ayıp. Nereye kadar gideceğin yerlere birinin götürmesi mi bekleyeceksin. 1 2 zorlanırsın ama öğrenirsin

önce (103 puan) tarafından

Anladım canm öğrenirim ya sorarım binerim alışırım 

0 oy
önce (31,458 puan) tarafından

Besleme ile bin binerken adama yabancıyım de nerede ineceğini söyle sana hatırlatır zaten 

önce (103 puan) tarafından

Öyle yapacağım canm 

0 oy
önce (4,905 puan) tarafından

İnanirmisin aynısını yaşadım korona zamanı markete gidemezdim çünkü köyde büyüdüm ve Antalya ya geldim evlenince o kadar korkardım ki dolandirirlar vs . Eşim işte olurdu o zaman da marketler erken kapanıyor mecbur gün içinde kendim gitmem gerekiyordu. Korkunun üzerine gitmek gerektiğini öğrendim otobüse hep kendim bindim gittim evet panikliyorsun . Vazgeçme isteği de oluyor ama korkma kaç kez marketin önünden pazarın önünden dönüp geldiğim oldu ama korkma korkunun üzerine git

önce (103 puan) tarafından

Haklısın canm bende yapacağım inslaah ben başta hastanede tek girip muane olamazdm eşim yanında olmasını isterdim zamanla alıştım markete vs tek gidiyorum yakın hastaneyede tek gidiyorum ama otobüse tek binememe korkum var zamanla alışacağım inslaah 

önce (4,905 puan) tarafından

Korkunun üzerine git . Ben misafir agirlayamazdim biri gelcek oldumu o gün evde ne yemek ne kahvaltı hazirlayamazdim . Korkardım heycanlanirdim sonra kendim bilerek davet etmeye çalıştım gün aşırı misafir alırdım evime ve o da öyle geçti o yüzden rahat ol. Yarın hastaneye git sonra çarşıya git rahat olmaya bak

önce (103 puan) tarafından

Vala canm inanirmisin bende misafir gelince panikler Ekim ayağıma dolanirdi hep böyleyim ama artık yendim evim dağınık olsa bile kaynanam gelse hiç paniklemiyorim çok şükür bu korkumu yendim 

0 oy
önce (5,660 puan) tarafından

Telefondan navigasyon açabilirsin hangi otobüsse uygulamadan gittiğin durakları bile takip edebiliyorsun oradan da takip et en azindan emin olursan korkmazsın cocuklar yaninda yoksa binerken birini ara konuşarak git o da dikkatini dağıtır besmeleni çek ayetel kursini oku yenersin evelallah

önce (103 puan) tarafından

Öyle yapacağım canm ama çocuklarım yanımda olacak bırakacak kimsem yok burda şoföre söylesem bile yardımcı olr ilaki

0 oy
önce (70 puan) tarafından

Canım sana şunu söyleyebilirim hiç korkma ben evlendim Diyarbakır dan İstanbul'a Geldim oradan gebzeye taşındık bende hiç Bir yeri bilmiyordum hamile kaldım gebzeden Darıca ya hastaneye gidip geliyordum otobüsle hatta son hafta kontrole gittim acil doğuma aldılar yanı son haftaya kadar otobüsle gittim.Bide çoğu zaman atakta gidiyordum kimse yerde vermiyordu.

önce (103 puan) tarafından

Anladım canm benimde eşim çalışıyor mecbur gidicegim 

0 oy
önce (27,103 puan) tarafından

Önce otobüse binmeden önce hastaneye gidiyor mu diye sor. Sonra bin. Sonra kartını bas sizde kart varsa yoksa şoföre söyle ben bilmiyorum yabancıyım otıbüse binmedim burda de. O sana yardımcı olur . Sonra ilk boş bulduğun yere otur. 

önce (103 puan) tarafından

Anladim canm tesekur ederm

0 oy
önce (9,688 puan) tarafından

Piskolak ile alabilirsiniz bazen olabilir böyle bir iki defa gitsen zaten neden böyle yapiyrormusun diyeceksin

önce (103 puan) tarafından

Piskolokluk birşey yok zamanla alisacagim

önce (9,688 puan) tarafından

Alışırsın insan zora gelince herseyi yapıyor qcikcasi bende heryere kendi aracimizla gidiyorum uzun suredir ne metro ne otobüse bindim ama zora gelirsem binerim 

0 oy
önce (16,320 puan) tarafından

Canım şöyle düşün yanlış ınsen ne olacak en fazla birine sorarsın nasıl geri dönerim diye belki başka bir otobüse daha bınersın kaç yaşında kadınsın kaybolacak halin yok ya ben istanbul da oturuyorum bekarken çalışırken sabah daha güneş doğmadan giderdim bilmediğim yerlere gıtmem gerekiyordu bâzen hiç korkma ayrıca internet var artık yanlış gıtsen telefondan bile bakarsın doğrusuna bır şey yapmadan önce en fazla ne olabilir diye kendine sor

0 oy
önce (10,286 puan) tarafından

Aynı ben bende böyleyim yakınlara binerim hastane falan ama carsı içinden korkarım 🤣sosyal fobimde var birine soramamda otobüs dolmus alır götürr beni hatta birkere geldi basıma inecek var diemedim aldı götürdü beni bilmedim bi yere kayboldum indim ama yürü yürü anca buldum 🤣

önce (103 puan) tarafından

Hahaha kız Allah seni ya hemen inseydin ya ben inerim öyle dur demeye falan utanmak ztn artık düğmeler var her durakta duruyorlar zaten alışacağım bende bir türlü denicem

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Otobüse tek başıma binme korkumu nasıl yenebilirim?
Otobüse tek başına binme korkusunu yenmek için ilk olarak kısa mesafeli deneme sürüşleri yaparak sürece alışabilirsiniz. Yolculuk öncesinde güzergahı mobil haritalar üzerinden detaylıca incelemek, yanlış durakta inme endişenizi azaltır ve kendinizi daha hazırlıklı hissetmenizi sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Toplu taşımada kaybolma korkusu nasıl aşılır?
Toplu taşımada kaybolma korkusunu aşmanın en etkili yolu, gitmek istediğiniz yerin konumunu canlı takip edebileceğiniz navigasyon uygulamalarını aktif kullanmaktır. Ayrıca araç içindeki durak tabelalarını takip ederek veya sürücüye inmek istediğiniz yeri önceden söyleyerek endişenizi minimize edebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hiç tek başına otobüse binmemiş biri nasıl başlamalı?
Daha önce hiç toplu taşıma kullanmadıysanız, ilk denemenizi trafiğin yoğun olmadığı saatlerde ve yanınızda bir destek noktası (telefonla konuşabileceğiniz bir yakınınız gibi) varken yapmalısınız. Küçük adımlarla, tanıdığınız bir güzergahta kısa bir mesafe gidip geri dönmek özgüveninizi hızla artıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Otobüs yolculuğu sırasında oluşan panik hissi nasıl geçer?
Yolculuk sırasında panik hissettiğinizde derin nefes egzersizleri yaparak odağınızı başka bir yöne çevirebilirsiniz. Yanınızda sevdiğiniz bir müziği dinlemek veya dikkat dağıtıcı bir kitap okumak, dış dünyayla aranızdaki korku bağını zayıflatarak sizi daha sakin bir zihin durumuna sokacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hastaneye giderken otobüs korkusu nasıl yönetilir?
Hastaneye gitmek gibi zorunlu ve stresli durumlarda, süreci bir görev gibi planlamak korkuyu yönetmenize yardımcı olur. Yola çıkmadan önce otobüs saatlerini ve ineceğiniz yeri netleştirip, kendinize bunun sadece bir ulaşım aracı olduğunu hatırlatmak ve vardığınızda başardığınızı hissetmek motivasyonunuzu yükseltecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 156 göst.
29 Mart 2024 Diğer kategorisinde Zelişşş ❤ (49 puan) tarafından soruldu
0 oy
3 cevap 180 göst.
7 Mayıs 2026 Diğer kategorisinde Tokyo (254 puan) tarafından soruldu
0 oy
6 cevap 237 göst.
4 Mayıs 2026 Aile & Aşk kategorisinde Ayaz Vakti (585 puan) tarafından soruldu
0 oy
5 cevap 158 göst.
7 Nisan 2026 Aile & Aşk kategorisinde Esmer ghh (275 puan) tarafından soruldu

Kategoriler


1,512,225 soru

24,666,514 cevap

367,013 kullanıcı

...