Hamileyken cam silmek bebeğe zarar verir mi?

0 oy
382 göst.
önce Sağlık-Diyet-Spor kategorisinde (11 puan) tarafından

Kızlar ben temizlik yapıyorum cam vs siliyorum ama tabi uzanabildiğim kadar yerleri yapıyorum duvarları mopla vs siliyorum elimden geldiğince dikkat ediyorum ama bir çok kişi Bebek emzikten düşer vs diyor korkuyorum şimdi yapmam da lazm yaz temizliğini. Annem gelip yardım ederim diyor ama ben istemiyorum zaten yüküm ondaydı oğluma baktı etti ben çalışırken şimdi yormak istemiyorum ama korkuyorum 

12 Cevaplar

+3 oy
önce (14,570 puan) tarafından

bebek emzikten düşer dedikleri plesanta ayrılması, bu da doğumun başlaması demek

evinin camlarının temizliğimi mi, kanamalı bir şekilde acilin yolunu tutup doğurmak mı


hamilelere uzanmayı diye keyfi demiyorlar 

önce (11 puan) tarafından

Zaten uzanmıyorum canım elimden geldiğince yapabildiğim yerleri yapıyorum 

-Reklam-
0 oy
önce (34,545 puan) tarafından

Dikkat ederek yaparsan birsey olmaz Allahin izniyle

önce (11 puan) tarafından

Dikkat ediyorum yavaş yavaşta yapıyorum ama korkuyorum da bir yandan

0 oy
önce (9,246 puan) tarafından

Camlarıda mopla silebilirsin. Çok uzanmamak lazım doğru 

önce (11 puan) tarafından

Camları elimle siliyorum ama dediğim gibi yapabildiğim yerleri 

0 oy
önce (4,374 puan) tarafından

Mopla silin yada cam robotu tercih edin

önce (11 puan) tarafından

Teşekkür ederim 

0 oy
önce (640 puan) tarafından

Bende siliyorum mesela yüksek yeri bırakıyorum eşime sildiricem alt camları normal siliyorum. 

önce (11 puan) tarafından

Evet aynı böyle yapıyorum canm bennde ya şuan 17 haftalığım inşallah birşey olmaz 

0 oy
önce (1,873 puan) tarafından

Bende temizlige kalktim bi camlar duvarlar kaldi annem bana da aynisini soyledi emzikten duser yapma dedi beni korkuttu ben gelir yaparim diyo onu da brn istemiyorum esim yapcakti dun bi geldi atesli yine kaldi dolap iclerini dislarini yaptim hani uzanmaksa uzandim merdivene ciktim mutfak dolaplari falan yuksekti egil kalk koltuklari dizimle ittim simdi halilar da yikamaya gitti bi camlar bi duvarlar kaldi da cesaret edip yapamiyorum 

önce (11 puan) tarafından

Çok geçmiş olsun canım. İnan bende öyle ya kaç haftadır sürünüyor yavaş yavaş yapıyorum ya uzun sürüyor Rabbim bebeklerimiz korusun inşallah 

önce (1,873 puan) tarafından

Evet bitmiyo da benimde 10 gunu gecti bi derin is yapiyosun bi evi toplaman lazim bi yemek yapman lazim bi banyo wc yikamak camasir yikamak lazim hizlica girisip 2 3 gunde bitiremiyoruz mecbur gunluk islerle tepe tepeye binince de boyle oluyo hizli da yapamiyoruz 

0 oy
önce (7,778 puan) tarafından

37+ 4 olana kadar cam da sildim ev de , ağır da kaldırdım bir şey olmadı bana ama bu sana da olmaz anlamına gelmiyor. Herkesin bünyesi farklı çok zorlama sen kendini

0 oy
önce (122 puan) tarafından

Bunu ailem yakınlarım bana da söylediler hep ben gizliden yine yavaş yavaş dolap silmiştim🫣 ama çok da iyi birşey değil marifet değil yani tehlikeye atmış oluyoruz bebeğimizi erken doğuma karşı. Ama yanınızda eşiniz varken yardım alarak kolunuzla çok uzanma yapmadan yaparsınız yine işinizi rabbim sağlıcakla kucağınıza almayı nasip etsin inşallah 😊🩷

0 oy
önce (378 puan) tarafından

Canım eşin silsin camları sen neden siliyorsun ki hamile halinle? Bende hamileyim 32 haftalığım ama hamileliğimi öğrendiğim günden beri asla kendim cam silmiyorum eşime sildiriyorum koltukta silmiyorum onu da eşime sildiriyorum. Evini silip süpürebilirsin çamaşırını yıkarsın derler toplarsın ama güç gerektiren işleri zaten sen yapmamalısın eşine yaptır başında dur yaptır.

0 oy
önce (9,702 puan) tarafından

Ağır işler bence son ay çok yapılmamalı uzanma gibi ağır kaldırma gibi.

Ben 37 haftalikken aldim başımı gittim pazara onu bunu aldım poşetler 3 kat ciktim burseyler hazırladım derken aniden suyum geldi ben doguma gittim😊 dikkat etmek lazım 

önce (657 puan) tarafından

Oyle yürürken agrin falan yokken mi geldi su

önce (9,702 puan) tarafından
+1

Hicbirseyum.yokken az dinleneyim yoruldum pazar gez balık almistim temizledim ortalığı topladım yatak odasına girdim yatağın köşesini donemedim nasil şu geliyor hemen hastaneyi arsdim geliyorum doktor gelsin diye  kayinvalidem ustkatimdaydi karnımda evdeydi apartopar gittik 😊 15 dakika içinde ben dogum yaptim

0 oy
önce (64,963 puan) tarafından

Perdeleri tülleri yikamistim uzanip çıkarıp takmistim esim bekle demisti ama gececi uyuyordu simdiki aklim olsa yapmam istiyorsa leş gibi olsunlar bebekten degerli degiller de insan yapmak istiyor

0 oy
önce (657 puan) tarafından

Kendini aşırı zorlamadigin surece bir şey olmaz korkacak bir sey yok. Yapabildigin kadarini yap zaten fazlasini yapamazsin yoruldugunda dinlenmeyi ihmal etme

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileyken cam silmek bebeğin emzikten düşmesine neden olur mu?
Hamileyken cam silmek, uzanmak veya temizlik yapmak bebeğin anne karnındaki pozisyonunu veya emzikten düşme gibi bir durumu doğrudan etkilemez. Tıbbi olarak bebeğin pozisyonu plasenta ve amniyon sıvısı ile korunmaktadır; bu tür halk inanışlarının bilimsel bir temeli yoktur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte cam silerken nelere dikkat etmeliyim?
Hamilelikte cam silerken en önemli kural yüksek bir yere çıkmamak ve ani hareketlerden kaçınmaktır. Denge kaybı yaşama riskine karşı merdiven veya sandalye kullanmamalı, sadece ayaklarınız yere tam basarken uzanabileceğiniz yerleri temizlemelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte ev temizliği yapmak bebeğe zarar verir mi?
Gebelikte ev temizliği yapmak bebeğe doğrudan zarar vermez ancak aşırı yorulmak, ağır kaldırmak ve kimyasal temizlik ürünlerine maruz kalmak risk oluşturabilir. Vücudunuzu zorlamadan, molalar vererek ve doğal içerikli temizlik ürünleri kullanarak hafif işleri yapmanızda bir sakınca yoktur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte temizlik yaparken hangi hareketlerden kaçınmalıyım?
Hamilelik döneminde özellikle karın kaslarını aşırı geren, ani eğilip kalkmayı gerektiren veya yüksek yerlere uzanılan hareketlerden kaçınmalısınız. Ayrıca uzun süre ayakta kalmak bacaklarda ödem ve varis oluşumunu tetikleyebileceği için temizliği kısa süreli seanslara bölerek yapmanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte temizlik yaparken nelere dikkat edilmeli?
Hamilelikte temizlik yaparken en dikkat edilmesi gereken konu kimyasal kokulardır; çamaşır suyu gibi ağır kimyasallar yerine sirkeli su veya doğal içerikli ürünler tercih edilmelidir. Ayrıca vücudunuzda kasılma, ağrı veya yorgunluk hissettiğiniz anda işi bırakıp istirahat etmeniz gebelik sağlığınız için hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 509 göst.
20 Aralık 2021 Aile & Aşk kategorisinde 1prenses_1prens (715 puan) tarafından soruldu
0 oy
7 cevap 537 göst.
12 Ocak 2021 Diğer kategorisinde sevdakr (246 puan) tarafından soruldu
0 oy
6 cevap 509 göst.
0 oy
3 cevap 253 göst.
11 Nisan 2023 Diğer kategorisinde Nursenaberkan (322 puan) tarafından soruldu

Kategoriler


1,512,452 soru

24,669,314 cevap

367,168 kullanıcı

...