Eşimin ailesinin hijyen kurallarına uymamasıyla nasıl başa çıkarım?

0 oy
673 göst.
önce Diğer kategorisinde (212 puan) tarafından

Ben artık gerçekten dayanamıyorum.. çok yoruldum. hem çocukla ılgılenmek hem bunun aılesıyle ılgılenmek okadar yoruyorkı..

Dün kızımın hiçbirşeyi yoktu dedesi öksürüyordu gitmiş tabagındakı makarnadan yarısını ısırıp yarısını kıza vermıs ısırdıgı yerde dahil varya kendı bardaklarından kendı tabaklarından birşey vermeyı öyle cok sevıyorlarkı ben çıldırcam artık o dereceyım vermeyın dıyorum ne anlamıyon 10 tane cocuk buyutmussun yetmıyormu bı bırak allah askına 

Babaanneside bu zeka kartları oluyor ya onlarla oynuyorduk almıs bırtanesi ayagındakı mantarı soymaya calısıyor bu nasıl bı zıhnıyet acaba cocuk onu agzına sokuyor sen gıdıyon ayagını yazarken bıle mıdem bulanıyor artık bunlardan

Babasına söylerken o umursamaz tavrı varya ben gözetliycekmişim hangi birini yapayım ben hangisiyle ugrasayım yoruldum gercekten

Ben artık katlanamıyorum buna ve aılesıne şu bı kaç gundur öyle bosanıp kurtulmak ıstıyorumkı artık ayrı ev dahı ıstemıyorum kendısınden bıle sogudum tıksındım artık 

14 Cevaplar

+1 oy
önce (4,620 puan) tarafından

midem bulandi ya , nasil insanlar bunlar

önce (212 puan) tarafından

öyle valla kızıncada nolcak dıyorlar 

bugun kızım grıptır 3 ten berı uyumadı uyutmaya calısıyorum kustu ustunu degıstırırken agladı gelmıs uyutma oynayalım ne oynıycan acaba kızın gözlerı olmus kıpkırmızı senın oyununumu cekecek durumda 

-Reklam-
+1 oy
önce (44,085 puan) tarafından

Aynı kocamın ailesi kendi çatal kaşığıyla yemek verirler aynı tabaktan verirler çay kola verirler küçücük çocuğa bende nefret etmiştim artık sert bir şekilde koydum tavrımı şimdi yapmıyorlar..

Sen evinin işlerine bak ben çocuğuma bakarım diycen hafta sonları 2 gün gelirdik onuda iş var diye kendi cagiirrdi işleri yap ben çocuğa bakarım derdi atardı kenara 1 günde 7 kere düşürdüler artık çocukların başından da ayrılmiyorum herkes yapsın evinin işini bana güvenip kenara çekilmesin 

Birlikte oturmak çok zor ya birlikte bir kaç gün kalmak bile zor Allah yardımcın olsun ailen destekse hiç durma kimse düzelmiyor giden senin ömrün oluyor 

önce (212 puan) tarafından

işte çay ıcerken bardakla oynamak ıstıyor çay icesi varmış 10 aylık cocugun oyle dıyorlar çay ver çay ver dıye vermeyınce de kendı bardaklarından verıyorlar 

aynı valla banada yemek yap kıza bakarım diyorlar bi kere dedesı dusurdu agzını kanattı tabı oğlu bırsey demedı görmemiş o yuzden dememıs bi kere babaannesi düşürdü onada bısey demedı görmemiş falan bende artık bırakmıyorum zaten durmuyor onlarda aglıyor şükürki

ailem bilmiyor bu durumda oldugumu bılseler zaten babam 1 dk bıle bırakmaz 

önce (44,085 puan) tarafından

Bilsinler o zaman bende soylemezdim hiç bişeyi bir kere duyurdum hemen gelip aldılar şimdi kimse ağzını açmıyor açamıyor eşimde dahil eski pis fesatliklari olsada bana bişey diyemiyorlar 

önce (212 puan) tarafından

öylede bunlar kavga cıkartır kendı bıldıklerını okurlar ne bılım bı yanım soylemek ıstıyor diğer yanımda bunların cıkarcagı kavgaya kızımda tanık olur ona öyle bişey yasatamam sımdıden 

+1 oy
önce (9,267 puan) tarafından

Okuyup üfleyelim şu siteyi bi

Her gün bir boşanma postu açılıyor

Ve tuhaf olan benim çevremdede 3 kişi boşandı hiç ummadığımız kişilerdi

önce (212 puan) tarafından

işte ev içinde olanları fark ettırmemeye calısıyorlar ama oda bı yere kadar 

0 oy
önce (1,614 puan) tarafından

Allah akıl fikir versin böyle insanlara ya gerekirse kavga cikart ama izin verme gerci kavga cikarsan ne boyle zihniyetli insanlar heryerden haklilik payi cikartir kendine Allah yardımcın olsun

önce (1,614 puan) tarafından

Aslinda kocana kizmali izin vermicek aylesine boyle sesini cikarmadi surece boyle olur 

önce (212 puan) tarafından

olurmu aılesı olunce ev ona kalcak 10 çocuktan 😂 

önce (1,614 puan) tarafından

Hep boyle yapanlara bisi kalmiyo aslinda kocan eni sonu görür ama is işten geçmiş olur

önce (212 puan) tarafından

işte bende onu anlatmaya calısıyorum ama anlamıyor 🤷‍♀️ 

önce (1,614 puan) tarafından

Erkekler iste 

0 oy
önce (1,119 puan) tarafından

Tmm da bundan bosanilmaz ki senin kararlı olman gerekir ben de böyle olmasa da büyütürken böyle şeylere maruz kaldim ama tepkimi genelde sert koyarım izin vermem.

önce (212 puan) tarafından

tavır koysan nolcak sankı anlıyorlarmı ben gordukce verdırtmemeye calısıyorum ımansızı ayrı akılsızı ayrı dıyor tabı bu eşte hiç bişeyı umursamadan bırsey olmaz lafları benı daha cok sınır edıyor 

0 oy
önce (2,398 puan) tarafından

Allah yardımcın olsun inşallah kocan kendine gelir sen aşırı sert tepkini koymadığın müddetçe bu böyle devam edecek belki daha da artacak yani bu şeyin çok taraftarı değilim ama kocana boşanacağını falan söyle bir şeyleri düzeltmezse tamamen senin her şeyi koparacağından bahset gerçekten böyle gitmez gider senin ömründen gidiyor

önce (212 puan) tarafından

aılesı daha kıymetlı naparlarsa görmezden gelıyor ben yapsam hemen goruyor ama bitirsemde onun ıcın farkeden bırsey olmaz benim için o zaten bıttı hiç bişey hissetmiyorum artık ona karsı ne bılım ya 

önce (2,398 puan) tarafından

çok zor durum ama pes etme Allah çabanı görüyor. keşke evlenmeden kesin konuşup ayrı ev isteseydin emin ol biraz daha fark olurdu hoş kocanda neyse bide canını ben sıkmayayım...

önce (212 puan) tarafından

kız zaten 2.senesinde sözde ayrı ev yapacaktı 4 sene oldu hala baslıycak zaten biz evlenmeden once aılesı bu evde durmuyordukı kızlarında duruyorlardı gıdıp gelıyorlardı evlenınce üsüstüler buraya 

0 oy
önce (4,214 puan) tarafından

Anlıyorum... fakat... onlar sizi anlamaz..hatta siz böyle davrandıkça ( gergin. Mutsuz )onlar daha bir haz alır aynısını yapar...  boşanmak  kelimesini duysalar (şirazeleri kayar öyle haz alır )bunlar başkasının mutsuzluğunu beslenen... yapma dedikce yapan..türde canlılar olup tecrübeyle  onların seviyesinde argo ve sertçe sınır koyup (deli gelin)  sıfatını aldıktan sonra eşinizle de iyi bir bağ kurmayı başardığınız an ahtapot gibi ellerini cekip susarlar.. hoyrat hoyrat davranmak lazım sertim ama kafam rahat..Aksi halde kan emer  bunlar.. sakin kal 🌷strateji mi uygula🤌 bak nasıl da ekmek kadayıfı gibi olacaksın💚😅

önce (212 puan) tarafından

çok doğru soyluyorsun işte bende sa. laklık yaslılar dıye bağırmak istemiyorum ama bağıran kısıler daha kıymetlı oluyor 

önce (4,214 puan) tarafından

Bağırmak istemeyiz ama bunu anlıyorum ve rahat ediyorsun...dinimiz büyüğe saygıyı buyursunlar birlikte küçüğe de eziyet edebilecek yaklaşımları uygun bulmaz.kimse dinden vurmaya kalkmasın.din herkese var sana bana ayrı yok önce vicdan bakdın vicdanım rahat bagır.. ama dozaj (eşin  burda )onlada ağzının tadını bozmadan yap.ki... antibiyotik  etkisi yaratır ayrıca dinen iç içe durmak aynı evde kalmaktan caiz görülmemiştir...  dini sorgulayanlara her yönden sorgulat ki... herkes kendi...ağzını süpürsün

0 oy
önce (6,071 puan) tarafından

İlkini hadi tüm yaşlılar yapıyor, sürekli bir şey yedirme derdindeler ama ayak olayında bittim 🤮

Sadece çocuklarınla ilgilen, diğer işleri kendileri yapsınlar.


Bazı kavgalar edilmeden kimse hiç bir şey anlamıyor maalesef. 

önce (212 puan) tarafından

hepsını attım zaten alsın yenısını öyle aılesıne laf söylettırmıyorsa hakediyor


0 oy
önce (4,392 puan) tarafından

Beraber mi yaşıyorsunuz

önce (212 puan) tarafından

evet aynı evde 

önce (4,392 puan) tarafından

Evinizi ayırmadan bu krizler devam edecek eşiniz şuan olmaz şu bu diyorsa siz gideceksiniz gelecekse gelir zaten

önce (212 puan) tarafından

hiç ayırcak gıbıde degılkı ne varsa aılesınde.. 

0 oy
önce (14,644 puan) tarafından

ayybu ne iğrençlik ama ya🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ bacım hangi akla hizmet aile evinde yaşamayı kabul ediyorsunuz şu devirde ya🤦🏼‍♀️

hiç duymuyor musunuz ev ev üstüne olmaz lafını, aşktan kör mü oluyor gözünüz? 

o yüzden size kızıyorum, baştan nasıl kabul ediyorsunuz🤦🏼‍♀️ aile evinde oturup mutlu olmuş kim var Allah aşkına. bırak aile evini aile apartmanında mutlu olmuş kaç kişi vardır🤦🏼‍♀️

kendi başınızı kendiniz yakıyorsunuz 

önce (212 puan) tarafından

evlenmeden once bu evde cok durmazlardı gıdıp gelırlerdı evlenınce bu kadar duruyorlar çok kalmazlar geldıklerınde dıyordu ama basıma kaldılar sözde aılemın evıne goturup getırcektı onuda yapmadı 

önce (14,644 puan) tarafından

işte hata sende canım, baştan kabul etmeyecektin, kimseye güvenmeyeceksin bu konuda. erkek milleti evlenince aileci olur

iyi gelin, sessiz gelin, aman ayıp olmasın diyorsun bak onlar neler yapıyor. 

bu kendi ailen için de geçerli her iki aileden de 1 dolmuş uzaklıkta yaşamak gerekiyor.

aşk bu kadar kimsenin gözünü kör etmemeli.

tek göz oda ev açamayan adamdan koca da olmaz baba da

önce (212 puan) tarafından

Haklısın bunu evlenınce bende anladım ama iş işten geçmişti 

0 oy
önce (10,516 puan) tarafından

Bu kendi ağızdan yedirme huyu benim kaynanamda da vardı öyle sert tepki verdim ki bir daha cesaret edemedi

 Kızım şimdi 4 yaşında alıştırdim kimsenin bardağından kaşığından yemez. 

önce (212 puan) tarafından

babaannesı yapmıyor zaten dedesi yapıyor ne derdi varsa verdıde noldu hasta oldu sımdı hıc umursamıyorlar bıle 

önce (10,516 puan) tarafından

Tamam bak hasta oldu bir daha yapma lütfen de bence dikkat eder 

önce (212 puan) tarafından

etmez her seferıınde aynı sey o ne zaman böyle kendı yedırmeye calıssa hasta oluyor kız ama anlamıyorlar eskı kafadan bunlar 

0 oy
önce (9,456 puan) tarafından

Seni kullanıyorlar. Ev iş yapsın hizmet etsin ama kendi isteklerin yerine getirilmesin. 

Hamile kalınca ailene götürürüm ne demek ya. Zayıflama olayınada kendisi karar vermiş. Allah sabır versin sana 

önce (9,456 puan) tarafından

Canım bu büyük bir hakaret değil mi ama. Yıllardır gitmemişsin. Çok sabırlısın. Başkası olsa evi dumana katar. 

önce (212 puan) tarafından

öyle tabı ama sen burdakılerı benden daha iyi bilirsin sana nasıl anlatayımkı ıste 

önce (9,456 puan) tarafından

Valla ben ilk defa senden duyuyorum. Bizde aileye gidiş engellenmez. Kaynana kauınpeder istemese de erkekler götürür. 

önce (212 puan) tarafından

gercektenmı haklısın ama butun kardeslerı gıt gotur dedı bayramda hiç oralı olmadı ama anasıyla babası ıstemıyor gıdersemde kızımı bırakırmısımda falan fılan onların cocukları ya 

önce (9,456 puan) tarafından

Canım bunlar insan değil mi ya. Kim bu insanlar çok merak ediyorum. Afedersin ama seni köle olarak mı almışlar. 

Onların çocuğuymuş. Nah onların çocuğu. Dişini göster. Halt etmişler. Sen nerden buldun bunları ya. 

0 oy
önce (715 puan) tarafından

Yani aşkım hangi mantıkla sen ailesi ile yaşayıp da adam işe gidiyor anlamıyorum. Şimdi kocan büyük ihtimalle inşaat işine farklı bir ile gidiyor sen ve kocanın ailesi aynı evde yaşıyorsunuz. Senin yerin kocanın Yanı bacım 

önce (212 puan) tarafından

ben bılıyorumda canım bunu gelde kocaya anlat işte anlamıyor 

0 oy
önce (6,343 puan) tarafından

Çok haklısın hepsini geçtim de bebeğin oyuncağı ile ayağını kaşımak nedir ya iğrenç. Koskoca kadın. Cahil iste ne yapacaksın. Aynı evde yaşıyorsun anladığım kadarıyla eşine rest çek. Ya bana ayrı ev aç ya da babamlara dönüyorum. 

önce (212 puan) tarafından

şimdi sorsan o yapmamıstır oyle der bıde namazında nıyazında ya boyle yaptıkları seylerı yapmadık etmedık dıyorlar ya ne bılım ya bedduada etmek ıstemıyorum 

bugun pek yazmadım konussaydım patlıycaktım cunku hem cocuk hasta hem boyle yapmaları çok yorucu artık 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Eşimin ailesinin hijyen kurallarına uymaması durumunda nasıl bir tavır almalıyım?
Eşinizin ailesiyle olan hijyen sorunlarında öncelikle sınırlarınızı net ve sakin bir dille belirlemeli, çocuğunuzun sağlığını korumak adına ortak kurallar koymalısınız. Belirli bir sağlık riski oluştuğunda durumu profesyonel bir dille ifade etmek, 'ben' dili kullanarak kendi kaygılarınızı anlatmak çatışmayı azaltabilir. Eğer uyarılarınıza rağmen kurallar ihlal ediliyorsa, çocuğunuzun sosyal temaslarını kısıtlamak veya denetimli ziyaretler planlamak, uzun vadeli sağlık güvenliği için en etkili yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çocuk bakımında aile büyüklerinin müdahaleleriyle nasıl başa çıkılır?
Aile büyüklerinin müdahaleleriyle başa çıkmanın temel yolu, eşinizle çocuk yetiştirme konusunda ortak bir tutum geliştirip bu duruşu ailenize karşı tek ses olarak sunmaktır. Sınır çizmek zorlayıcı olabilir; ancak çocuğunuzun sağlığı ve güvenliği söz konusu olduğunda taviz vermemek, eşinizle birlikte sorumluluk paylaşımı yaparak bu süreci yönetmek aile içindeki gerginliği düşürebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Eşimin ailesiyle yaşadığım sorunlar evliliğimi bitirme noktasına getirdiğinde ne yapmalıyım?
Evliliğinizde tükenmişlik hissi yaşıyorsanız ve bu durum aile sınırları nedeniyle şiddetleniyorsa, öncelikle eşinizle bu durumu net bir şekilde konuşmalı ve gerekirse bir aile danışmanından profesyonel destek almalısınız. Sorunların çözülmediği ve artık duygusal olarak tükendiğiniz noktada, kişisel sınırlarınızı korumak ve kendi ruh sağlığınızı önceliklendirmek için evlilik terapisi gibi yapıcı yolları değerlendirmek sürecin yönetiminde etkili olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çocuğumun sağlığını tehdit eden aile içi hijyen hataları nelerdir?
Çocuğun bağışıklık sistemini tehdit eden en yaygın hijyen hataları; başkasına ait tabak veya bardak kullanımı, enfeksiyon belirtisi gösteren kişilerin bebekle yakın teması ve hijyenik olmayan objelerin çocuk ağzına girmesidir. Ağız yoluyla bulaşan hastalıklar, özellikle küçük çocuklarda ciddi enfeksiyon riskleri taşır. Bu nedenle, çocuğun eşyalarının kişisel kalması ve hasta bireylerle temasının mutlaka sınırlandırılması sağlık açısından kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Eşimin ailesiyle ilgili konularda eşimden nasıl destek alabilirim?
Eşinizden destek almak için suçlayıcı bir dil yerine, yaşadığınız yorgunluğu ve çocuğunuzun sağlığı konusundaki somut kaygılarınızı net bir şekilde paylaşmalısınız. 'Ben bu durumda kendimi güvende hissetmiyorum' gibi cümleler kurarak, onun da ebeveyn sorumluluklarını üstlenmesini talep edebilirsiniz. Problemleri eşinize yansıtırken, çözüm odaklı bir yaklaşımla ortak bir sınır çizme stratejisi oluşturmak evlilikteki gerilimi azaltmak için atılabilecek en önemli adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

+1 oy
46 cevap 2,645 göst.
31 Temmuz 2025 Diğer kategorisinde Hafsaaa (10,456 puan) tarafından soruldu
0 oy
3 cevap 387 göst.
5 Haziran 2024 Aile & Aşk kategorisinde Hayatnur (365 puan) tarafından soruldu
0 oy
7 cevap 536 göst.
13 Mayıs 2024 Diğer kategorisinde misafir tarafından soruldu
+1 oy
7 cevap 548 göst.
21 Ocak 2024 Diğer kategorisinde Hurremsultan01 (188 puan) tarafından soruldu

Kategoriler


1,512,525 soru

24,670,356 cevap

367,217 kullanıcı

...