Bayram için hangi tatlıları yapmalıyım?

0 oy
1,672 göst.
Yemek-Tarifler kategorisinde tarafından

Hayırlı ramazanlar kizlar bayrama hangi tatlıları çörekleri börekleri sarmalari 😃yapacaksınız 😋 anlatin çabukda bilelim hamarat hanimlari 😄

Ben şekerpare yapacağım birde baklava denemek istiyorum sizler ?

36 Cevaplar

+1 oy
(538 puan) tarafından

Ben burma baklava yapacam büyük boy borcam tepsiye yeter o 

(538 puan) tarafından

Teşekkür ederim ben hazır yufkadan sevmiyorum kendim el açması yapacam 

tarafından

Güzel bir tarifin varmı tam tutan 

(538 puan) tarafından

image

bu tarif tam tutuyor büyük boy yuvarlak borcam tepsi için 
tarafından

Teşekkür ederim yapmayı denersem bu tarifi yapacağım 😊

(538 puan) tarafından

Rica ederim 😊

-Reklam-
+1 oy
(1,883 puan) tarafından

Hazir yufkadan baklava yparimb😁

tarafından

Bende çok yaptım güzelde oluyor pratik😃

+1 oy
(2,888 puan) tarafından

Daha hazır değil canım kimse gelsede gelmesede kendi kendimize yine yapıyoruz yeriz sarma var önceden sarıp koymuştu annem gurbeteyimya baklava kaynanamla bakarız daha geçen sene yaptım soğuk yüzünden hamurlarım mahvoldu 😂bu arada 

tarafından
+1

Bende kendim için yapanlardanım 😄 gurbette olmak zor iş ya aile ile bayram daha güzel dolu dolu geçiyor 🫤

+1 oy
(1,928 puan) tarafından

Yapmakla yapmamak arasinda git gellerdeyim Pazar günü temizliğe baslicam

tarafından

Temizlik zaten çok erken yapınca yine yapmak gerekiyor pazar en iyisi niye git geldesin kız 😄

(1,928 puan) tarafından

Bilmiyorum ya aşırı yorgunum arefe günü belki kafam atarsa yaparım 🤣 temizliği anca 4 günde bitiririm küçük çocuk var yapsamda el izi yapıyor cadim

tarafından

En iyisi bayramdan bir gün önce bende öyle yapiyygenelde sona bırakmayı severiz tadı öyle çıkıyor 😂

+1 oy
(2,468 puan) tarafından

Hiçbir tatlıyı yapmayacağım ahahaha bize bayrama kimse gelmiyo biz gidiyoruz küçük olduğumuz için

tarafından

Sen gidiyorsan yapmaya gerek yok 😃hazır yemesi daha güzel 😄

+1 oy
(2,256 puan) tarafından

Ben her sene Evimde o Bayramı yaşatmak isterdim kimim kimsem yok gidip gelecek ben hamile halimle kalkar 3-4 çeşit tatlılar yemekler yapardım kayınvalidemi torunların hepsini çağırdım gelirler yerler sonra da burnumdan getirir giderlerdi Yani artık insanları ağırlama gibi bir hevesinde kalmamış benim sanırım bir kek ya da bir tatlı yaparım o da çocuklarım için üstüne zaten kol ve diz Ağrılarım var bilmiyorum eski heveslerim yok mutfak anlamında ne için bana böyle oldu bilmiyorum Çünkü söylediğim gibi 3 sene evvel doğumuma Sadece bir gün kala gerçekten yani Bayramın 2 günü doğum yaptım ben ondan 3-4 gün önce ben o halimde halı yıkadım 3+1 Evi baştan aşağı temizledim bayrama poğaça börek kurabiye Tatlı yaptım öğlen yemeğine de çeşit çeşit yemekler yaptım kayınvalideve torunlarını ve çocuklarını çağırdım geldiler yediler kaynanam çıktıktan sonra aradı ve bana sataştı Birdenbire ne olduğunu bile anlamadım yani ben o günümü ağlayarak geçirdim Ertesi gün de eşimle biraz dışarıya hava almaya çıktık Sancılarım tuttu doğuma gittim Utanmadan beni aradı kendini affettirdi kız beni de anlatasım varmış kusura bakma uzun oldu🙂

tarafından

Eski bayramları bende o kadar özlüyorum ki annemin yaptığı o tatlıları zaman öyle bir hale geldiki ne biliyim bir yıl önceydi bile özlüyorum aile uzaklığı bizi çok yıprattı annenin yaptigida çok güzel bişey ama yapıp dağıtması 😊anneler o zamanlar görev verince zor gelirdi şimdi özlüyorum 😞 ne biliyim Allah çocuklarımıza sağlık sıhhat afiyet güzel anılar versin hepimize 😊aynen canım benim pasta güzel fikir hem daha hafif sanki😄 şerbetli tatlıdan onu yapalım inşallah 😊sanada kolay gelsin ağız tadıyla yemeyi nasip etsin Allah'im😊

(2,256 puan) tarafından

Kesinlikle öyle canım o kadar özlüyorum ki o günleri bazen böyle bir Esinti gelir bir koku gelir o zamana götürür beni çok güzel günlerdi Hayat sanki daha güzeldi yaşamak daha bir anlamlıydı🥹 Çok teşekkür ederim güzel dilekler için Rabbim sana da çocuklarınla ailenle mutlu sağlıklı keyifli bir bayram geçirmenizi nasip etsin inşallah🌸 Aynen çocuklar pastayı daha çok yiyebilir. Aynı şehirde oturuyor olsaydık birbirimizin bayramına giderdik🌸

tarafından

Ay evet ya süper olurdu insanın kendini anlayan bir dostu bile olsa yeterdi güzel olurdu gezer tozardik iki anne çocuklar beraber 😄😊 evet eski günleri unutamıyor insan değerinide bilemiyorki o zaman sorsan başka dertlerimiz vardı 😄bekar derdi simdi baksan oda dertmiymis diyor insan en güzel o anne elinden çıkan börek corek tatlı bayram sevinci aile kardeş hepsi insanın içini ısıtıyor alıp giydigimiz bir elbise bile o kadar değerliydi ki 😞 şimdi anne olduk artık sorumluluklar büyüdü Allah büyük dert vermesin tek derdimiz bayram tatlısı gezmesi olsun ☺️ (suanlik olan detlerimizi rafa kaldırdık güncel olanları konuşuyoruz 😄

(2,256 puan) tarafından

Evet vallahi canım hayalı bile güzel , öyle o zamanlarda biraz yokluk vardı Şu anki imkanlarımız yoktu şu anki imkanlar o zaman elimizde olsaydı belki bir nevi mutlu olurduk kendi çocukluğuma gidebilseydim En azından onu nasıl mutlu edeceğimi bilirdim.😊 bayramları daha geceden yanıma Bayram poşetini koydum Günleri hatırlıyorum nasıl bir heyecandı ve köyde tıklım tıklım çocuklar gider bayramlara Yollar gerçekten görünmüyordu çocuklardan dolayı bu devirde çocuklar bile bayrama gitmiyorlar Çünkü herkes artık çikolatayı şekeri çabukça ulaşabiliyor ya da şu anki çocuklar daha şanslı bizlere göre ama biz de o Ramazan'a o bayramın tadını alıyorduk Tabii ki rabbim gezmekten ve Bayram sevincinden başka dert vermesin hiçbirimize inşallah ilk önceliğimiz sağlık ve sıhhat olsun 🌸

tarafından

Amin. İnşallah 💕😊

+1 oy
(7,173 puan) tarafından

Hiç bisey yapmayacagim valla 

Evde olmuyoruz ki boşuna yapmayim

tarafından

Evde değilsen tabiki uğraşma gezmeye harcayacağım vakitleri yorgunlukla geçmesin😃

(7,173 puan) tarafından

Öyle valla baci :)))

+1 oy
(43,804 puan) tarafından

Biz en küçüğüz gelen giden olmaz ben yapar kaynanama getirirdim orda toplanıyor herkes diye 2 yıldır da yapmıyorum bu bayram yapsam mı acaba 🤔

tarafından

Kaynanaya götürüyorsun yeter işte oda yapıyorsun demektir 😄kendinede ufak bişey yap bayram da şöyle ayaklarimi uzatıp güzel bir tatlı yemek istiyorum tabi çocuk çatalı ağzıma burnuma sokmazsa sinirden😂

(43,804 puan) tarafından

Oraya da kadayıf saray helvası şekerpare gibi şeyler yapardım 2 çeşit 2 3 tepsi 🤣🤣 ama eve zaten Bayram şekeri çikolatası vs alıyoruz ya zaten gerek kalmıyor yapmaya☺️

tarafından

Ece fındıklı varya ona bayılıyorum yıllardan beri 😄Bayram deyince aklıma o geliyor 😃 başkada çok yemem şeker 

(43,804 puan) tarafından

Tereyağli sütlü sekerimin yerini hiç birisi alamaz 🤣🤣

tarafından

Deme🤣🤣😂

0 oy
(1,255 puan) tarafından

Kayınvalidemle yaşıyoruz 2 tepsi baklava 1 tepsi kadayıf yapar hep acaba bende yanına sütlü bir tatlı yapayım mı 

tarafından
+1

Bence yap hafif güzel olur hem katkinda olmuş olur 😄😊

0 oy
(348 puan) tarafından

Hiç bisey yapabileceğimi sanmıyorum cumartesi akşam ev tasimamiz gerekiyor bayrama anca yerlesirim diye düşünüyorum ama arife gününe kadar isim biterse bi triliçe yapabilirim gelen sever o tatlımı bide sigara böreği yapar koyarım fazlasına imkanım el vermez diye düşünüyorum Rabbim hepimizin yardımcısı olsun 😊

tarafından
+1

O kadarda yeter ev telaşına keşke bayrama gelmeseymis 🫤olsun hayırlı olsun yinede iki sevinç olur sana ev gönlüne göre ise bayrama temiz evde girersin😄😊

(348 puan) tarafından

Ay keşkee 2 çocuk bide hamilelik çok zor olucak diyorum ama kötüyü cagirmiyorum inşallah kolay olur diye 😊

tarafından

Şuan burdanda biraz zor gözüktü 2 çocuk artı hamilelik😄ama Esin yanında yardımcı ise inşallah kolaylaşır ev işinde çok derine girme istersen üstten yap Bayram bitsin sonra oda oda detaylı yaparsın😊

(348 puan) tarafından

Evet şükür hallederiz diyor 😊Yinede bayram önü hiç hoş olmadı ama olsun yeni evde daha başka geçer diyorum 

0 oy
(3,072 puan) tarafından

Gurbetteyim. Kendi ailemden kimse gelemez. Eşimin ailesine de biz gideriz.Gelenim gidenin pek olmaz Ama ben yinede yapacağım hazırlık. Buzluğa atıcam. Ne olur ne olmaz. Şekerpare, içli köfte, sarma, baklava, börek yapacağım. 

tarafından

Bende uzaktayım ailemden kendi canımız isterse onun için yapıyoruz bende kendim için yapacağım bayramın o telaşını seviyorum tekte olsam😊😄

(3,072 puan) tarafından

Aynen. Misafir gelmezse sonra biz çıkarıp yeriz. Ama insan o.boşlugu hissediyor ya. Ailemle birlikte olmak isterdim. 

0 oy
(39,700 puan) tarafından

Hayırlı ramazanlar. Ben klasik her zamanki gibi sütlaç yapacam 5 kg sütten. Tuzlu ve şekerli kurabiye bir de iki renkli bisküvili pasta yapacam. Ek olarak Krem şanti pastacı kreması vs de aldım olur da çok misafir gelir tatlim yetmezse yaş pasta yapacam. 


Yemek olarak de bizde gelenek gibi bişey et, bulgur, kuru fasulye ye kayısı hoşafı yapılır 

tarafından

Hayırlı ramazanlar 😊 annemlerdede öyleydi yemek konusu 😄Bayagi çeşit yapıyorsun maşallah misafir geliyorsa güzel bişey bence bayramda yapip ikram etmek😊

(39,700 puan) tarafından

Bu yaptıklarım az bile. Genelde kurban Bayramı'nda daha kalabalık oluruz. 3 çeşit pasta, 3 çesit kurabiye ve 10 kg sütten sütlaç yaparım 

0 oy
(1,021 puan) tarafından

Bizde o işleri kaynana yapar 

Boz yeriz 🤣🤣🤣🤣 

Bu sene nasıl yapacaksam dedi bende ıstemiyorsan yapma dedim kendim eşim içim yaparım ama kaynana içim asla bı lere yaptım kızartmadı bile kibirli

0 oy
(66 puan) tarafından

Hiç bir hazırlık yapmayacağım 

0 oy
(45 puan) tarafından

Bizde kömbe yapılır bu bayram içimde tatlı bi heyecan var niyeyse:)

0 oy
(2,923 puan) tarafından

Anama gidicem anacumla yapıcam inşallah bi aksilik cıkmazsa

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Evde çıtır baklava yapmanın püf noktaları nelerdir?
Evde çıtır baklava yapmanın en önemli püf noktası, yufkaların çok ince açılması ve tereyağının tortularından arındırılarak sade yağ haline getirilmesidir. Şerbeti dökerken baklavanın oda sıcaklığında, şerbetin ise soğuk olması hamurun kıvamını korumasını sağlar. İyi bir sonuç için baklavayı önceden ısıtılmış 180 derece fırında, altı ve üstü nar gibi kızarana kadar yaklaşık 45-50 dakika pişirmeniz yeterlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şekerpare hamuru nasıl yoğurulur ve kıvamı nasıl olmalıdır?
Şekerpare hamuru, ele yapışmayan ancak kulak memesi yumuşaklığında bir kıvamda yoğurulmalıdır. Hamurun içine eklenen irmik, şekerparenin ağızda dağılan bir dokuya sahip olmasını sağlar. Yoğurma aşamasında malzemeleri oda sıcaklığında kullanmak ve hamuru çok fazla hırpalamadan özleşene kadar karıştırmak, pişme esnasında şeklinin bozulmaması için kritik bir adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bayram için hazırlanan tatlılar nasıl daha uzun süre taze kalır?
Bayram tatlılarının taze kalması için şerbetli tatlıları hava almayan kaplarda, serin ve güneş görmeyen bir ortamda saklamanız önerilir. Şerbetli tatlıları buzdolabına koymak hamurun şekerlenmesine ve kıvamının bozulmasına neden olabilir, bu nedenle oda sıcaklığında muhafaza etmek en doğrusudur. Sütlü tatlıları ise mutlaka buzdolabında saklamalı ve servis etmeden hemen önce şerbet veya süsleme işlemlerini yapmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bayramda misafirlere ikram etmek için hangi pratik tatlılar yapılabilir?
Bayramda zaman kazanmak isteyenler için şerbetli tatlılar yerine irmik helvası, lokum kıvamında kurabiyeler veya pratik muhallebili tatlılar oldukça popülerdir. İrmik helvası yaklaşık 20 dakikada hazırlandığı için hızlı bir seçenek sunarken, önceden hazırlanan ve buzdolabında dinlendirilen bisküvili pastalar da misafir ikramları için oldukça pratik ve lezzetli alternatiflerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şerbetli tatlılarda şerbet ve tatlı sıcaklığı nasıl ayarlanmalıdır?
Şerbetli tatlılarda genel kural, tatlının sıcak veya ılık, şerbetin ise soğuk olmasıdır. Eğer hem tatlı hem de şerbet sıcak olursa hamurlaşma yaşanır; ikisi de soğuk olursa tatlı şerbeti çekmez. İdeal sonuç için tatlı fırından çıktıktan sonra ilk sıcaklığının geçmesi için yaklaşık 5 dakika beklenmeli ve soğuk şerbet üzerine yavaşça gezdirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

+2 oy
3 cevap 163 göst.
18 Mart 2025 Yemek-Tarifler kategorisinde Biriiste (508 puan) tarafından soruldu
+3 oy
5 cevap 331 göst.
10 Mart 2025 Yemek-Tarifler kategorisinde ozlem4141 (1,207 puan) tarafından soruldu
+1 oy
6 cevap 240 göst.
0 oy
13 cevap 860 göst.
18 Aralık 2022 Sağlık-Diyet-Spor kategorisinde misafir tarafından soruldu

Kategoriler


1,512,228 soru

24,666,573 cevap

367,016 kullanıcı

...