Sezaryen insan doğasına gereksiz müdahale olduğu için günahtır’
Ali Rıza Demircan (İlahiyatçı-Yazar)
"SEZARYEN insan doğasına gereksiz bir müdahale olduğu için dinen son derece sakıncalıdır. Günah bir ameliyedir. Yüce Allah, kadınların doğumlarını yapabilecekleri tabii bir mekanizmayı yaratmıştır. Bir tek istisnası olabilir; bir konsültasyon neticesinde annenin veya doğacak çocuğun hayati bir tehlikesi varsa o takdirde istisnai bir durum olarak müdahale edilebilir. Ama Türkiye'de bugün revaçta olduğu gibi yapılan sezaryenler, İslam dini açısından günahtır, sakıncalıdır. Tamamen maddi çıkarla, tabii olmayan sezaryene başvurmanız cerrahi müdahaleden geçirmeniz, tıbben de sakıncalıdır. Bunun olmadığını iddia etmek tıp bilimine aykırıdır."
‘Gerekmeden yapılırsa israf ve haramdır’
Mehmet Şevket Eygi (İlahiyatçı-Yazar)
"BUGÜN dünyada en fazla sezaryenle doğum yapılan ülke Türkiye'dir. Namuslu, şerefli, ahlaklı doktorları tenzih ederek söylüyorum, para kazanmak için lüzumu olmadığı halde yapıyorlarsa bu bir ahlaksızlıktır. Ancak normal doğum yapamayan bir kadına, hem kendisi hem de çocuğunu kurtarmak için elbette sezaryen yapılacak. Bu açıdan sezaryene karşı değilim. Bazı kadınlar vücut hatları bozulacak endişesiyle yaptırıyorlar, bu yanlıştır. Dinimiz açısından sezaryen doğrudan doğruya günah olmasa bile, normal doğum yapacak bir kadının hastanelerde bir yığın para vererek sezaryen yaptırması israf kavramına girer, israf anlamında haramdır, günahtır."
‘Tek yol sezaryen denirse caizdir’
Prof. Dr. Mahmut Erol Kılıç
“BU, Türkiye’de ‘hasta’nın bir ‘müşteri’ olarak görülmesi sonucunda oluşan bir süreçtir. Bir doktorun normal doğum yapabilecek bir kadına sırf ameliyat ücreti için sezaryene karar vermesi feci bir şeydir. Doktor, doğumun tek yolunun sezaryenle olabileceğini söylüyorsa, bu durum caizdir. Normal doğumun faydalarına karşın, hastalar kapitalist zihniyete kurban edilmektedir. Bu konu cidden sorgulanmalıdır. Rastgele sezaryen yapmada, doktorun vicdanına, insafına kalmış değerler söz konusudur.”
Araştırdım şöyle bir 3 ilahiyatçıdan görüşler buyurun.